Navigace

Obsah

Konzultační pohotovostní zdravotnická linka

Typ: ostatní
.

Málokdo zná konzultační pohotovostní zdravotnickou linku - tj. tel. číslo, kam lze zavolat když potřebujete akutně poradit od lékaře, ale myslíte si, že to není na výjezd záchranky a nechcete tudíž blokovat číslo 112. Takže pro Vás, kteří toto číslo neznají a chtějí ho mít raději uložené: 800 888 155 Je skvělé nechat si poradit a neblokovat linku, na kterou mají volat jen lidé ohrožení na životech. O telefonní linku, na které záchranáři poradí se zdravím, ale například také s adresou nejbližší lékárny, stoupá zájem. Loni ji využilo téměř 9500 lidí. Využít ji mohou lidé z celé ČR i ze zahraničí. Call centrum provozuje středočeská záchranná služba a oproti roku 2013 na něm zaznamenala pětinový nárůst počtu hovorů, od roku 2011 se počet volajících zdvojnásobil, informovala mluvčí středočeské záchranky Tereza Vojtová. Call centrum vzniklo v roce 2009 a funguje jako doplňková součást linky 155. V loňském roce na číslo 800 888 155 zavolalo 9393 lidí a počet hovorů každým rokem stoupá. Linka nepřijímá pouze hovory z celého kraje, ale z celé republiky a občas i ze zahraničí. Pracovníci call centra poradí lidem například s otevírací dobou ordinací lékařů i pohotovostí, vyhledají lékárnu otevřenou i večer či o svátcích, ale poradí také s domácí léčbou nebo naopak s vyhodnocením, kdy už je lepší zavolat záchrannou službu. „Poradenství ohledně zdraví a první ‚svépomoci', než člověk může zajít za svým lékařem, funguje běžně i v dalších zemích Evropy. My jsme se inspirovali konkrétně londýnským call centrem," říká ředitel středočeské záchranné služby Martin Houdek. Důvodem pro zřízení call centra je i omezená ordinační doba praktických lékařů a pohotovostí a podle Houdka také téměř zmizela návštěvní služba lékařů, kteří dříve své pacienty osobně obcházeli. „Proto je call centrum zcela logickým krokem, jako částečné řešení těchto nedostatků," řekl ředitel.Call centrum podle něj velmi ulehčilo lince 155, která tyto typy hovorů často řešila a tím vznikalo riziko blokování tísňové linky urgentním hovorům. "Podle zkušeností záchranné služby strávili operátoři na tísňové lince 155 řešením takových hovorů přibližně 20 až 30 procent času," informoval Houdek Autor: ČTK, Redakce Zdroj: http://www.denik.cz/z_domova/o-linku-na-ktere-zachranari-poradi-se-zdravim-stoupa-zajem-20150408.html 


Vytvořeno: 13. 8. 2017
Poslední aktualizace: 13. 8. 2017 17:37
Autor: